Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych
w Szczucinie

Komunikat Dyrektora

 

Komunikat Dyrektora PCEiKZ z dnia 23. marca 2020 r.
w sprawie wprowadzenia nauczania zdalnego


     Dyrektor PCEiKZ informuje, że na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19:
1. Od dnia 25 marca do 10 kwietnia w PCEiKZ w Szczucinie wprowadza się zdalne nauczanie uczniów Liceum Ogólnokształcącego, Technikum i Branżowej Szkoły I Stopnia;
2. Podstawowe narzędzia nauczania zdalnego w PCEiKZ:
a) dziennik elektroniczny – główne narzędzie komunikacji pomiędzy wszystkimi podmiotami, tj. dyrektorem, nauczycielami, uczniami i rodzicami oraz narzędzie dokumentowania pracy szkoły;
b) platforma edukacyjna MOODLE PCEiKZ – narzędzie służące do przekazywania treści edukacyjnych, zadań, przeprowadzania testów i ćwiczeń zgodnie
z tygodniowym planem zajęć;
c) służbowa poczta nauczycieli – narzędzie służące do komunikacji w ramach zdalnej pracy zespołowej nauczycieli oraz do kontaktu z uczniem i rodzicem;
d) Microsoft Team – narzędzie służące nauczycielom do komunikacji w ramach pracy zespołowej;
3. Platforma Moodle jest w pełni kompatybilna z RODO. Sposób przetwarzania danych osobowych w PCEiKZ w tym w zakresie kształcenia zdalnego określa polityka prywatności szkoły;
4. Wszelkie treści przekazywane za pośrednictwem w. wym. narzędzi objęte są prawami autorskimi, a w szczególności zakazem powielania, modyfikowania, wykorzystywania i publikowania. Połączenia video i głosowe objęte są zakazem rejestrowania;
5. Wszyscy uczniowie szkoły są zobowiązani w terminie do 25 marca 2020 r. do założenia konta imiennego na platformie i realizowanie zlecanych przez nauczycieli zadań.
6. Platforma posiada opcję pracy offline;
7. Poprzez źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, rozumie się wszelkie materiały przekazywane uczniom przez nauczycieli za pośrednictwem platformy,
a w szczególności materiały własne nauczycieli oraz udostępnione przez CKE, portal e-podręczniki, TVP Kultura, stronę Małopolskiego Kuratora Oświaty;
8. Nauczyciele opracowują zestaw materiałów na każdy dzień zgodnie z obowiązującym planem lekcji. Zamkniecie dostępu do treści zadanych na określony dzień (odebranie dostępu uczniom) może nastąpić najwcześniej po 24 godzinach od planowego terminu lekcji, za wyjątkiem zapowiedzianych testów sprawdzających;
9. Ocenianiu podlegają: prace pisemne, testy oraz odpowiedzi ustne (za pomocą połączeń głosowych, przeprowadzone po uwzględnieniu warunków i możliwości technicznych dostępnych uczniom);
10. Niepodjęcie przez ucznia zadanej aktywności (niewykonanie zadania w określonym terminie) jest podstawą do wystawienia oceny cząstkowej niedostatecznej;
11. Od dnia 25 marca 2020 roku praca nauczycieli jest dokumentowana w dzienniku elektronicznym poprzez wpisy tematów lekcji zgodnie z tygodniowym planem zajęć;
12. Frekwencja uczniów jest oznaczana kategorią „nz” – nauczanie zdalne;
13. Brak wywiązywania się uczniów z realizacji zadanych treści nauczyciele dokumentują wpisami uwag do dziennika;
14. Oceny uzyskane przez uczniów są zapisywane w dzienniku elektronicznym;
15. Rodzice i uczniowie są informowani o postępach uczniów za pomocą dziennika elektronicznego, a w przypadku braku dostępu do internetu, telefonicznie;
16. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna odbywa się za poprzez uruchomioną w tym celu pomoc online na stronie www.pceikz.pl, telefonicznie oraz poprzez materiały edukacyjne umieszczane na stronie internetowej szkoły;
17. W celu przeprowadzenia konsultacji rodzice mogą się kontaktować z nauczycielami za pomocą dziennika elektronicznego lub telefonicznie w godzinach pracy szkoły;
18. Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania
w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny, o których mowa
w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197), a także warunki i sposób zaliczania zajęć realizowanych
w formach pozaszkolnych zostaną ustalone w odrębnym zarządzeniu.

 

  w Szczucinie