Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych
w Szczucinie

Wycieczka zawodowa

21 czerwca uczniowie naszej szkoły byli na wycieczce zawodowej, zorganizowanej w ramach projektu Powiatowego Centrum Kształcenia Zawodowego. Pierwszym punktem zwiedzania była zapora w Niedzicy. Pan przewodnik ( pracownik zapory) oprowadzał nas po miejscach niedostępnych dla „ zwykłych” zwiedzających. Duże wrażenie wywarły informacje dotyczące wielkości zapory, wagi urządzeń, wielkości maszyn. Spacer po „galerii” oraz świadomość ile metrów pod ziemią znajdowaliśmy się spowodował u niektórych niewielki niepokój. Na zakończenie zwiedzania musieliśmy pokonać ponad 400 schodów, aby wydostać się na szczyt zapory.
Potem pojechaliśmy do Czorsztyna zwiedzać zamek. Niektórzy mieli dobrą zabawę dając zakuć się w dyby. Podziwialiśmy widoki, widzieliśmy nawet szczyty Tatr. Ale największą atrakcją było spotkanie z „ naturalnymi kosiarkami trawy”, czyli kozami. Niektórzy robili sobie pamiątkowe zdjęcia z tymi pięknymi zwierzętami . Po zwiedzaniu była chwila przerwy, to był czas na obiad w karczmie Hajduk. Po obiedzie pojechaliśmy do Nowego Sącza, do Miasteczka Galicyjskiego( zespołu architektoniczno-urbanistycznego, składającego się z kopii nieistniejących lub nienadających się do przeniesienia obiektów historycznych). Mieliśmy okazję zobaczyć jak wyglądał warsztat drukarza, zakład fryzjerski czy poczta. Dla nas uczniów technikum najciekawsze było zwiedzanie warsztatu stolarza oraz budynku straży pożarnej. Na zakończenie wycieczki obowiązkowy punkt , czyli odwiedziny w McDonald’s. Potem droga powrotna. Niektórzy umilali nam czas śpiewaniem piosenek, w myśl piosenki J. Stuhra „Śpiewać każdy może, Trochę lepiej lub trochę gorzej, Ale nie o to chodzi, Jak co komu wychodzi…” . Wróciliśmy trochę zmęczeni, ale zadowoleni z wyjazdu.
Opiekunami wycieczki byli: M. Sztyler, B. Grzebieniowska, M. Najduch, W. Wilk.