Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych
w Szczucinie

Wycieczka do Rzymu

IMG 2118W dniach 15.06-18.06.2014

Uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami : Stellą Dąbroś, Martą Sieroń udali się do Rzymu . Wczesnym rankiem o godzinie 6.00 wyruszyliśmy ze szczucińskiego Rynku do Krakowa Balic na lotnisko. Odprawa przebiegła sprawnie i byliśmy wszyscy gotowi aby wsiąść do samolotu. Po zajęciu miejsc czekaliśmy na start. Dla niektórych był to pierwszy lot w życiu. Wszyscy znieśli go dobrze i po dwóch godzinach znaleźliśmy się na lotnisku Rzym Ciampino.

Stamtąd udaliśmy się do centrum Rzymu i rozpoczęliśmy naszą intensywną, pełną wrażeń czterodniową wycieczkę. Atrakcji było bardzo dużo Zwiedzaliśmy; Watykan, Plac Republiki, Schody Hiszpańskie, Fontane di Trevi, Bazylikę Św. Jana, Lateran, Bazylikę Św. Pawła, Bazylikę Santa Maria Maggiore, Panteon, Plac Wenecki, Plac Navona, , zamek Św.Anioła, Most Miłości, Koloseum,Forum Romano ,Kapitol
Wrażeń było bardzo dużo ponieważ pogoda była różna, więc na przemian byliśmy przemoczeni i wysuszeni przez gorące słońce.
Na noclegach spotkaliśmy się z dużą gościnnością ze strony Ojca Enriko. Prowadzi on dom, w którym mieszkaliśmy. Codziennie byliśmy częstowani typowymi włoskimi daniami, aby móc skosztować kuchni włoskiej. Jednym z punktów naszej wycieczki była wizyta nad morzem Tyreńskim w Ostii. Młodzież mogła wykąpać się w morzu i podziwiać piękną plażę. Wszyscy uczestnicy wycieczki byli bardzo zdyscyplinowani i wspaniale reprezentowali naszą szkołę. Mimo zmęczenia nikt nie narzekał. Mamy nadzieję, że wszystkim ta wycieczka pozostanie na długo w pamięci, a cudowne zabytki uwiecznione na zdjęciach będą inspirować do następnych podróży po Włoszech. Bardzo dziękujemy Ojcu Enriko za ciepłe przyjęcie i deklarację dalszej współpracy z naszą szkołą.